Zniesiono niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego. Drukuj
Wpisany przez A.Hajduk   
poniedziałek, 29 kwietnia 2013 10:05

 

Zgodnie z nowymi przepisami – ustawa z dnia 7 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012r. poz.1047) nie trzeba najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim urzędzie dokonać zameldowania. Wszystkie te czynności wykonać można w jednym urzędzie , z chwilą zameldowania w nowym miejscu. Dłuższy jest termin na zgłoszenie meldunku,  z dotychczasowych 4 dni, termin został wydłużony do 30 dni.

Zgodnie z oczekiwaniami obywateli można dopełnić  formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika.. Oznacza to, że ustanowiony pełnomocnik będzie mógł m.in. zarówno zameldować, jak i wymeldować z miejsca pobytu stałego oraz miejsca pobytu czasowego, trwającego 3 miesiące.

Ponadto od  1 stycznia 2013r. nie ma obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy.

Właściciele, dozorcy i administratorzy oraz zakłady pracy, nie mają obowiązku weryfikacji dokonywania meldunku przez mieszkańców lub pracowników.

Nie ma także obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.

 

 

Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce.: tutaj.

Akceptacja cookie z tej strony: