Zniesiono niektóre zapisy dotyczące obowiązku meldunkowego. |
Wpisany przez A.Hajduk |
poniedziałek, 29 kwietnia 2013 10:05 |
Zgodnie z nowymi przepisami – ustawa z dnia 7 grudnia 2012r. o zmianie ustawy o ewidencji ludności i dowodach osobistych oraz niektórych innych ustaw (Dz.U. z 2012r. poz.1047) nie trzeba najpierw wymeldować się w jednym urzędzie, aby w drugim urzędzie dokonać zameldowania. Wszystkie te czynności wykonać można w jednym urzędzie , z chwilą zameldowania w nowym miejscu. Dłuższy jest termin na zgłoszenie meldunku, z dotychczasowych 4 dni, termin został wydłużony do 30 dni. Zgodnie z oczekiwaniami obywateli można dopełnić formalności meldunkowych w urzędzie przez ustanowionego pełnomocnika.. Oznacza to, że ustanowiony pełnomocnik będzie mógł m.in. zarówno zameldować, jak i wymeldować z miejsca pobytu stałego oraz miejsca pobytu czasowego, trwającego 3 miesiące. Ponadto od 1 stycznia 2013r. nie ma obowiązku zameldowania obywateli polskich oraz obywateli UE na pobyt czasowy, nie przekraczający trzech miesięcy. Właściciele, dozorcy i administratorzy oraz zakłady pracy, nie mają obowiązku weryfikacji dokonywania meldunku przez mieszkańców lub pracowników. Nie ma także obowiązku meldunkowego wczasowiczów i turystów.
|